Kaapstad! - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Marieke Taat - WaarBenJij.nu Kaapstad! - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Marieke Taat - WaarBenJij.nu

Kaapstad!

Blijf op de hoogte en volg Marieke

27 Maart 2014 | Zuid-Afrika, Port Elizabeth


Lieve allemaal,

Even weer een berichtje vanuit het mooie Zuid Afrika.

Afgelopen donderdag ben ik met 4 andere meiden naar Kaapstad geweest!!! Een heel leuk lang weekend gehad! De heenweg was echt prachtig om te rijden! Zo’n mooie en diverse natuur. Veel door de bergen gereden. Dat lukt net met ons autootje..
Ik kwam ook nog een plaatsje tegen met een zeer bekende naam…… Krakeel. Even omgedraaid en natuurlijk een foto van het bord gemaakt.
Op de heenweg hebben we een overnachting gehad in Oudtshoorn, in dit gebied zie je veel struisvogels. We zijn ook op een struisvogelfarm geweest, waar je ze uit je hand kan laten eten, een nekmassage van ze kan krijgen en op ze kan rijden. Dat laatste was wel zielig om te zien en heb ik ook niet gedaan. Maar de rest was erg leuk. Hele gekke beesten zijn het. 1 oog (60 gram) weegt bijvoorbeeld meer dan hun hersenen (40 gram)… ’s Avonds moest natuurlijk ook wel het struisvogelvlees worden geprobeerd, erg lekker vlees om te eten.

De dag erop doorgereden naar Kaapstad. Helaas hadden we het hele weekend erg veel bewolking en wat regen. De tafelberg was dus niet mogelijk om te beklimmen. Wel zijn we naar Kaap de goede hoop geweest. Daar aangekomen had ik (na een rit van 1,5 uur) wel zin in een slokje water, waarvan de fles in de achterbak lag. Ik sta naast de auto om een slokje te nemen, springt er ineens een baboon (een aap) in onze achterbak en grist in ene onze zak met broodjes voor de lunch uit de auto en springt er zo mee weg………. In het hele park staan bordjes dat je ze absoluut niet mag voeren, omdat ze dan agressief worden naar mensen.. Toen we daarna de Kaap de goede hoop wilden beklimmen zeiden mensen dat we beter even konden wachten, omdat de apen een beetje agressief waren…… Tja, oeps, onze schuld…. Even later waren ze weer beetje gekalmeerd en hebben we alsnog kunnen beklimmen. Daarna ook nog naar Cape point geweest, was erg mooi ondanks de bewolking. Verderop zit een dorpje: Simons Town. Daar zijn pinguins op het strand te vinden. Daar moesten we natuurlijk ook even mee op de foto. Aan het eind van de middag zijn we naar een heel leuk summerconcert in Kirstenbosch (park/ botanisch tuinen) geweest. Een heerlijke gemoedelijke, relaxte sfeer waarbij iedereen z’n kleedje en eten/drinken meeneemt, zonder dat er ook maar 1 security de tassen controleert.
In Kaapstad zijn we ook naar een restaurant geweest waar ik krokodil heb gegeten. Lekker, maar niet echt mijn vleesje.. Wel leuk om het een keertje gegeten te hebben!
Op de terugweg zijn we 1 dag naar Stellenbosch geweest. Daar hebben de andere meiden lekkere wijnen geproefd. Met de proeverij van olijfolie heb ik natuurlijk wel gedaan, dat was erg leuk om te doen.

Eenmaal thuis gekomen hadden we gisteravond een braai met het hele team van Ready4Life, omdat mijn kamergenootje na 7 maanden weer naar huis is gegaan gister en een medewerker van R4L jarig was. Een hele leuke, gezellige avond gehad!

Het weekend ervoor ben ik ook al weggeweest. Toen zijn we met z’n 12’en naar Hogsback geweest. Dit was een cadeau aan een meisje dat hier jarig was. Daar hebben we een hele mooie hike van 4 uur gedaan langs watervallen en door de bushbush. We zaten daar in een mooi hostel met zulk mooi uitzicht. Ook hebben ze daar een badkuip aan de rand van de berg staan. Een bad met zo’n uitzicht vind je volgens mij nergens!

Zo gek dat ik hier alweer 10 weken zit, al bijna op de helft…. De tijd vliegt hier echt. We hebben ook nog steeds een hele gezellige groep in het huis. Deze week zijn de eerste 2 naar gegaan en komende weken gaan er nog meer. Daar komen ook weer nieuwe mensen voor terug. Ben benieuwd hoe de groep er over 3 weken uitziet.

Op de projecten gaat het ook nog erg goed. Op Kleinskool is het zo leuk om de kleine vooruitgangen al te zien bij de kinderen!! Laatst was er een jongen (12 jaar) die 3 weken geleden het alfabet totaal niet kon en geen letters herkenden. Stapsgewijs het alfabet leren: eerste de A t/m, de week erop uit te bereiden t/m O en afgelopen week zelfs t/m Z. En hij kende afgelopen week zo goed als alle letters!!! Dan heb je wel een trots gevoel voor zo’n jongen! Erg leuk om zo met die kinderen te werken.
Ook op Zanathemba is het werk nog zo leuk! Heerlijk om met die kinderen te knuffelen en te spelen en een lach op die gezichtjes te zien!

Laatst zijn er foto’s gemaakt van alle projecten van Ready4Life. Deze foto’s kunnen jullie bekijken via de link: www.flickr.com/photos/ready4life/sets/
Misschien leuk voor jullie om een beetje een indruk van mijn projecten (Kleinskool en Zanethemba) te krijgen 

Ik kreeg van iemand de tip om een link van dropbox te plaatsen, zodat jullie daar mijn foto’s in kunnen kijken. Hier kan ik wat meer foto’s inzetten en heb ik van de titel de beschrijving van de foto gemaakt (zelf hoef je geen dropbox-account te hebben om ze te bekijken). Dus hierbij de foto’s van deze blog, die je kan vinden op: https://www.dropbox.com/sh/zgkc9r63o9nlf58/SA_Q0uZecc

Heel veel liefs vanuit Zuid Afrika!!

X Marieke


  • 27 Maart 2014 - 16:35

    Harma:

    Wat gezellig om weer zo'n leuk verslag van je te lezen. Fijn dat jullie buiten al het goede werk wat je daar doet ook tijd hebt om er lekker op uit te gaan. Gezellige stad is Kaapstad. Jammer dat het weer niet goed genoeg was voor een tochtje op de tafelberg. Ga nog maar even lekker door met het genieten van al het moois daar. De tijd vliegt voorbij en voor je het weet ben je aan de vakantie met je ouders toe. Ook iets leuks om naar uit te kijken.
    Lieve groetjes van mij.
    Harma

  • 28 Maart 2014 - 07:37

    Kees:

    Leuk om zo iets mee te krijgen van wat je allemaal meemaakt, Marieke!
    Gaaf om met zo'n groep leeftijdsgenoten zoiets mee te maken. Het moeten allemaal een onuitwisbare indrukken voor je zijn.
    Ik zal de foto's eens bekijken. Demi heeft met het horen van je verhalen heimwee naar Kaapstad.....
    Hier wordt het langszaamaan lente, de terrasjes worden weer buiten gezet en de bomen komen weer in de knop, dus je kunt je ook langszaamaan weer opmaken om naar Nederland te komen.
    Ik begrijp dat Trudi en Ron naar je toe komen voor vakantie, dus dat is ook leuk om naar uit te kijken.

    Ik hoef niet te zeggen: geniet, want dat doe je al met volle teugen, dus zeg ik: vooral doorgaan!!!!!

    Liefs,
    Xan en kees.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marieke

Actief sinds 30 Dec. 2013
Verslag gelezen: 332
Totaal aantal bezoekers 5744

Voorgaande reizen:

15 Januari 2014 - 14 Juli 2014

Vrijwilligerswerk in Zuid-Afrika

Landen bezocht: